Vi er begyndt! status 3. juli 2013

Nu er turen begyndt! Jeg (B) stod på i Kalmar, hvor jeg afløste Kurt og Niels (gasterne fra sidste uge, som havde afløst Jens Frederik, som havde aflyst Lars og Lars den anden), den 1. juli.
Billabong lå skinnende rent, klar til den nye gast - jeps, det kan vi lide, når gasterne checker så smukt ud. Tak for det!

Min kære mand havde købt  flot ind til vores kommende periode, der var  både grønt og frugt og mange hovedretter på køl og frys - afhængig af deres placering i køleboksen!

Jeg har mobbet Svend meget fordi nu er han gået over til Bavaria og væk fra Najad. I flere år har jeg kun hørt skældsord om "Bevar(mig vel)" og "dræbersneglen", og "Ikea krydseren", men nu skulle jeg sætte mine ben på "vores" nye båd, og se om den var lige så slem som jeg havde hørt. Jeg frygtede det værste, regn der fossede ind af vinduerne, låger der faldt af ved den mindste søgang, sejl der ikke kunne bære - men - det er den mest behagelige båd vi har haft hidtil. Det er vel nok dejligt at man kan sluge sine ord igen.

Cockpittet er stort og rummeligt, toilettet, pantry, salon - det virker bare som det skal. Sengen i "Captains Cabin" er bred og fast, der er stuveplads til det hele - også til de mange øl og vin som jeg havde med op fra DK - de forrige gaster havde gået godt til den :).

Så nu, efter dag 3 om bord, har jeg fundet ud af hvor tingene står, hvordan jeg læser GPS på  IPAD og på skibets egen Autopilot (ja, gadgets er der jo nok af.....:). Et helt skab til dem er der faktisk at finde på det gode skib Billabong.......

Dag 2 sejlede vi til Mønsterås Lakhamn. En naturperle 5 km væk fra Mønsterås, smukt tur langs kysten, fyrtræer og grankogle der lå og bad om min opmærksomhed, men jeg har samlet mange kusiner og fætre op, så jeg ignorerede de fine mønstre og farver der lå der og kaldte på mig, og lovede at jeg vil vende frygteligt tilbage. Jeg tog ikke engang et billede af jer, beklager......

Tilbage til Billabong i dryppende regn, men snarlig opklaring og fantastisk solnedgang.
Sikke en aften, kylling, nye kartofler, dejlig salat - hvor er det skønt at være om bord Billabong igen, sammen med "min" Svend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar